Přehled článků  Za pultem

Za pultem

28.3.2019 00:00  |  Rozhovory

Kateřina Trnková

sales & marketing manager obchodu Voix.

Jaký je váš současný top výrobek v obchodě?

Rozhodně značka Kharma a její ultimativní sestava Kharma Exquisite Midi Grand doplněná o dva zesilovače Kharma Exquisite Signature Mono Power a předzesilovač Kharma Exquisite P1000 Series. Její holografický přednes je dechberoucí. Stačí zavřít oči a jste ve vteřině v nahrávacím studiu nebo rovnou na živém koncertě. Poslouchat hudbu na takové sestavě je zážitek, na který se nezapomíná.

Jakou nejúžasnější věc z hifi techniky máte vy sama doma?

Přiznám se, že doma nemám nic, ani televizi. Jsem celý den obklopená tak dokonalou technikou, že mi vše podřadnější přijde prostě málo. Když si chci něco poslechnout, zajdu na koncert nebo si sednu do jedné z našich poslechových místností a představím si, že na koncertě jsem.

Co se snažíte zjistit o zákaznících, než jim nabídnete nějaký výrobek?

Každý zákazník je specifický. Neexistuje univerzální model, jak ho vyzpovídat a odhalit jeho touhy či potřeby. Mnohdy je to samozřejmě otázka peněz, ale naštěstí i na to jsme připravení. Nejlevnější sestava se u nás dá pořídit už od 21 000 Kč.

Jaká část vaší práce je nejzajímavější?

Poslechy se zákazníky. Každý poslouchá něco jiného a často jsou to neuvěřitelně krásné skladby nebo kompilace. Takové pracovní hodiny bych přála každému. Je to inspirující.

Máte pocit, že se v posledních letech změnil přístup mužů k technickým hračkám?

Muži jsou, všeobecně známo, jako malé děti, což je krásné. Občas jim to až závidím, protože kdo si hraje, nezlobí. Toto nepsané pravidlo se přenáší i do světa audia. Audio sestava je vlastně takové lego. Můžete neustále přikupovat, vylepšovat a obměňovat. Každý si progres ladí sám. Někdo začíná u sluchátek, jiný třeba s aktivním reproduktorem, jak ale vyspívají, vytříbí se i jejich chuť po něčem lepším, a takzvaně se proposlouchají až ke své dokonalé audio sestavě.

Jaké je vaše tajemství, jak jednat s obtížným zákazníkem?

Jako žena pohybující se celý svůj profesní život převážně mezi muži využívám své ženskosti a šarmu. Muži pak zapomenou na technické otázky a snáze se poddávají emocím. Mým nejsilnějším prodejním nástrojem totiž nebývají argumenty, ale vzbuzení vnitřní touhy a pocitu, že dělá-li mi něco dobře na těle a na duši, pak je to právě to, co k životu potřebuji.

Kde v obchodě trávíte nejraději čas?

Pořádáme s majitelem a kolegy naše vlastní poslechové večery, kdy si otevřeme láhev vína a posloucháme nejrůznější sestavy. Většinou za ten večer vystřídáme všechny místnosti. Je úžasné, že ráda trávím svůj volný čas po práci v práci.

Jaké chyby dělají muži nejčastěji při nákupu hifi?

Jak by mohli dělat chybu, když si jdou koupit audio, které mají rádi. Peníze se dají proměnit v hudbu a hudba zase na peníze. Právě hudba, a ne peníze, nás naplňuje a přináší nám štěstí. Jediné, co bych možná vytkla, je to, že porovnávají projev sestav s jinými, a ne se skutečností. Ideální audio sestava by měla věrně imitovat skutečné hudební nástroje a zpěv. Někdy se i stává, že mají doma drahé reproduktory, ale šetří na zdroji hudby, který je definicí kvalitního zvuku. Ačkoli je reproduktor základní částí řetězce, jde ruku v ruce se zesilovačem i zdrojem hudby a na to je potřeba myslet.

V čem je váš obchod odlišný?

Naprosto ve všem. Velikostí, exkluzivitou, luxusem, zastoupenými značkami, individuálním přístupem, službami… Nemáme konkurenci v České republice ani Evropě a to o něčem svědčí. Nabízíme highendové značky těch nejzvučnějších jmen a návštěvníkům možnost cítit se výjimečně a zažít to, co jim jinde nemohou zprostředkovat, ani kdyby chtěli.

 

Esquire ● Autor: Petra Steinová ● Rubrika: Big Black Book

Přehled článků